close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עברתם את גיל 60? שימו לב לשינויים בביטוח הנסיעות לחו"ל

מערכת שורשכג תשרי, תשפא11/10/2020

לאחר חודשים ארוכים בהם ענף התעופה עצר מלכת בעקבות נגיף הקורונה, החלה ישראל להיערך לפתיחת השמיים ולחזרה של הטיסות לחו"ל

תגיות:
צילום: pixabay

לצד היערכות המדינה, גם חברות הביטוח נערכות ליום שבו תחודש תנועת הטיסות, עם פוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל שמותאמות לאתגרים הייחודיים שהביאה עמה תקופת הקורונה. אחד האתגרים הללו הוא סוגיית הביטוח של נוסעים מעל גיל 60. אם אתם מתכננים טיסה לחו"ל בקרוב ועברתם את גיל 60, כדאי שתכירו את השינויים בביטוח נסיעות לחו"ל.

ביטוח נסיעות לחו"ל בתקופת הקורונה

התפשטות נגיף הקורונה בעולם, הולידה את הצורך לערוך שינויים רבים בפוליסות ביטוח הנסיעות לחו"ל.

הסיכון לחלות בקורונה, בארץ או בחו"ל, מעלה את הסיכון לתביעות ביטוח בגין ביטול, קיצור או הארכת נסיעה, וגם בגין תשלום הוצאות אשפוז וטיפול רפואי בחו"ל, שעלול להגיע למאות אלפי דולרים.

לכן חברות הביטוח נדרשו להרחיב את היקף הכיסויים ותקרות הפיצוי, גם למקרים של תחלואה בקורונה. המשמעות הראשונה של צעדים אלו היא התייקרות ניכרת בתעריפי הביטוח, בין אם מדובר בפוליסה שנרכשה באמצעות סוכן ביטוח ובין אם מדובר בביטוח נסיעות לחו"ל לרכישה אונליין.

אלא שלצד התייקרות המחירים, שרלוונטית עבור כל אחד ואחת מאיתנו, ישנם שינויים מהותיים נוספים עבור בני ובנות הגיל השלישי. מכיוון שאוכלוסייה זו נמצאת בסיכון גבוה יותר לתחלואה בקורונה, תעריפי הביטוח עבורה יהיו גבוהים אף יותר. אך מעבר לכך, חלק מחברות הביטוח חוששות לבטח אותם בנסיעות לחו"ל ומעדיפות לצמצם סיכונים.

ביטוח נסיעות לחו"ל לבני 60 ומעלה

בתחילת חודש אוגוסט, כמה מחברות הביטוח המובילות פרסמו את השינויים הצפויים בפוליסות ביטוח הנסיעות לחו"ל שלהן, לרבות פוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל לרכישה אונליין. כך למשל, חברת פספורטכארד, המתמחה בביטוח נסיעות לחו"ל, פרסמה כי לא תבטח בני 60 ומעלה, הנחשבים כאוכלוסייה בסיכון. גם חברת הביטוח כלל הודיעה באותם ימים כי בני 60+ לא יוכלו להיות מבוטחים במסגרת פוליסת הביטוח המותאמת לתקופת הקורונה.

אומנם גם אוכלוסיות צעירות יותר הנמצאות בסיכון, כמו למשל חולי סוכרת, מחלות לב ועוד, צפויות להיתקל בקשיים ברכישת ביטוח נסיעות לחו"ל; אך ההחלטה הגורפת של שתיים מחברות הביטוח הבולטות שלא לבטח בני 60 ומעלה עוררה לא מעט ביקורת ציבורית ותרעומת.

הלחץ ציבורי הגובר לביטוח בני הגיל השלישי הנוסעים לחו"ל

ואכן, הדי הביקורת הציבורית לא איחרו להגיע. בני הגיל השלישי החלו להביע את מחאתם באמצעי התקשורת השונים וברשתות החברתיות, וגם אישי ציבור לא היססו להשמיע ביקורת על הפוליסות החדשות שפורסמו.

נשיא לשכת סוכני הביטוח כינה את ההחרגה הגורפת של בני 60+ מפוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל כאפליה אסורה, המנוגדת לחוק איסור אפליה במוצרים ובשירותים, ופנה לכל חברות הביטוח בישראל בבקשה להימנע מצעד שכזה. גם חבר הכנסת גדעון סער פנה למפקח על הביטוח בדרישה למנוע מחברות הביטוח להפלות את בני הגיל השלישי, המהווים כ-40% מאוכלוסיית המדינה וקהל יעד משמעותי הטס לחו"ל.

אומנם עדיין לא כל חברות הביטוח פרסמו את הפוליסות החדשות שלהן, אך ניכר כי הלחץ והביקורת הציבוריים החלו לעשות את שלהם. כשבוע לאחר הפרסום הראשוני, חברת פספורטכארד חזרה בה והודיעה כי היא תשווק פוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל גם לבני 60 ומעלה, לאחר הליך חיתום רפואי. נותר רק לקוות כי בעקבותיה גם חברות אחרות ישכילו להבין כי הן אינן יכולות להתעלם מפלח שוק כה גדול ויציעו פתרון ביטוחי גם עבור בני 60+ הטסים לחו"ל.

 

הוסף תגובה
צילום: pixabay
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה